Мій сайт

Воскресенье, 19.05.2024, 18:59

Приветствую Вас Гость | RSS | Главная | Каталог файлів | Регистрация | Вход

Главная » Файлы » Мої файли

Конспект уроку математики РН. 4 клас
05.03.2018, 11:24

Урок математики в 4 класі

(система Розвивального навчання Д.Б.Ельконіна – В.В.Давидова)

 

Вчитель Оксана КУЛАЧЕНКО

 

Т е м а. Знаходження площі прямокутного трикутника способом добудовування

 

Т и п. Урок розв'язку навчальної задачі

 

М е т а. Організувати роботу учнів з виявлення способу визначення площі прямокутного трикутника. Вправляти у визначенні прямокутних трикутників за допомогою косинця, визначенні їх площі. Закріпити спосіб перекроєння. Удосконалювати обчислювальні навички. Розвивати логічне мислення, спостережливість. Виховувати організованість, пізнавальний інтерес

 

О б л а д н а н н я: різноманітні геометричні фігури на магнітах, набір трикутників, дві моделі класних кімнат гномів, картки та аркуші для групової роботи, маркери, косинці, набори трикутників для парної роботи, ножиці, таблиці з формулами

 

І. Створення ситуації успіху

– Яку проблему ми розв'язували минулого уроку? (Знаходили площу прямокутників)

1. Групова робота

– Знайдіть площу геометричних фігур, що вам запропоновані. На аркушах паперу запишіть, як ви це робили

№ 1 № 2

 

 

№ 3 № 4

 

 

 

2. Перевірка роботи груп

№ 1 7 • 15 = 105 см2 № 3 6 • 9 = 54 см2

№ 2 10 • 20 = 2 дм2 № 4 9 • 9 = 81 см2

– Яким способом ви користувались? (Формулою)

– За якою формулою ми шукаємо площу прямокутника? ( S = a • b – вивісити на дошку)

 

ІІ. Створення ситуації розриву

– Погляньте на дошку

– У яких фігур ми можемо знайти площу за цією формулою?

(У квадрата, прямокутника)

 

                   
   
   
   
 
         
 
 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

– Як бути з іншими фігурами? (Виміряти палеткою)

– А по-іншому можна? (Треба це з'ясувати)

 

ІІІ. Конструювання способу дії

1. Постановка навчальної задачі

– Як завжди до нас на урок приходять Гноми. І сьогодні вони не залишили нас без роботи. Тільки цього разу вони вирішили покрити підлогу свого шкільного класу лінолеумом.

Підлога повинна виглядати ось так:

6 м

 
 

 

4 м

 

 

– Як їм з'ясувати, скільки білого лінолеуму, а скільки зеленого треба, щоб постелити його в класі? Обговоріть цю проблему в групах одну хвилину.

– Що ви пропонуєте? (Перекроїти)

– А Гноми хотіли використати палетку… (Не зручно)

 

2. Практичний розв'язок задачі

– Як будемо перекроювати? (Відрізати фігури білого кольору)

Учень відрізає білі трикутники на другій моделі

– Як бути далі?

2 S = (3 + 3) • 2 = 12 (см2)

 

3 3

 

2

S = (2 + 2) • 3 = 12 (см2)

2

 

3

– Як бути з зеленим лінолеумом? (Перекроїти)

Учень розрізає

– А далі? (Аналогічно з білим)

– Якого ж лінолеуму знадобиться більше? (Однаково)

– Чи можна було площу зеленого лінолеуму не вимірювати? (Так, накласти на білий, або від загальної площі лінолеуму відняти площу білого лінолеуму).

– То ж, Гноми можуть вкривати свій клас лінолеумом, а ми з вами трішки відпочинемо.

 

V. Фізкультхвилинка

 

3. Моделювання способу дії

– Знову Гноми зіткнулися з проблемою.

– Як їм знайти площу цієї фігури?

– Чи бачите ви тут прямокутник? (Так)

– Як його визначити? (Добудувати)

4 см 5 см – Як знайти площу цього прямокутника?

( 3 • 4 = 12 (см2))

3 см – Але ж нам не потрібен весь прямокутник!

(Нам потрібна лише його половина: 12 : 2 = 6 (см2))

– Яка ж площа цього трикутника? ( 6 см2)

– Як ми її знайшли? (Знайшли площу прямокутника, в якому міститься цей трикутник, поділили її навпіл)

– Що це за трикутник? (Прямокутний)

 

4. Фіксація нового способу дії у знаково символічній формі

– Давайте спробуємо вивести формулу знаходження площі прямокутного трикутника.

– Запишіть свої варіанти формул, працюючи в групах.

Групи пропонують свої варіанти. Розглянути їх. Дійти до висновку:

Sтр. = (a • b) : 2

 

– Чи всі сторони трикутника треба знати, щоб знайти його площу? (Ні, відомість про третю сторону, 5 см, була зайвою)

 

VІ. Рефлексія

  1. Фронтальна робота

 

 

 

– У яких фігур ми можемо визначити площу за допомогою формули? (У трикутниках)

– В яких саме? (Що мають прямий кут)

– Чи можемо ми добудувати оранжевий та червоний трикутники так, щоб отримати прямокутники? (Ні. Вони не мають прямого кута)

– Як виявити прямий кут у фігурах? (За допомогою косинця)

Практично виявляють прямі кути у трикутниках

– У яких же трикутниках можемо визначити площу за формулою? (У прямокутних)

– За якою формулою?

(Sтр. = (a • b) : 2)

 

2. Парна робота

У кожної пари на парті лежить набір трикутників:

 

 

 

 

– Знайдіть площу трикутників. Запишіть, як ви це зробили.

 

3. Перевірка парної роботи

– У якого трикутника ви знайшли площу? (У синього)

– А у червоного? (Він не прямокутний, тому його площу не визначили)

– Яка площа синього трикутника? (20 см2)

– Як знайшли? (Sтр. = (8 • 5) : 2 = 20 (см2))

– За якою формулою шукали площу? (Sтр. = (a • b) : 2)

 

VІІ. Дія узагальнення

– Яка тема нашого уроку? (Площа прямокутного трикутника)

– Як знайти площу трикутника? (Sтр. = (a • b) : 2)

– Якого саме трикутника? (Прямокутного)

– Чого ще нам треба навчитися? (Знаходити площу інших фігур. Наприклад, не прямокутних трикутників)

Категория: Мої файли | Добавил: kulachenko-oksana
Просмотров: 173 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar

Категории раздела

Мої файли [17]

Поиск

Вход на сайт

Мини-чат

Статистика


Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0